Miért előnyös?
A közúti gépjárművezetÅ‘k, valamint a közlekedési szakemberek e-learning rendszerű oktatásának elÅ‘nyeit nem a tantermi képzéssel szemben szeretnénk megfogalmazni, mivel ismerve a tanulók eltérÅ‘ egyéni képességeit, képzettségét, készségeit és élethelyzetét hiszünk abban, hogy mindkét képzési formára szükség lehet. Hiszünk továbbá abban, hogy az elméleti képzés formájának (e-learning, vagy tanterem) megválasztását a Tanulókra lehet és kell bÃzni.
Az e-learning tananyagok összeállÃtásánál a valós (nem csak a vizsgán, hanem a gyakorlati járművezetésben is jól használható) tudás megszerezhetÅ‘ségére törekedtünk, Ãgy az nem nyújt megoldást azoknak, akik például a hatósági teszt kérdések bemagolásával, vagy más módon kÃvánnak felkészülni a hatósági vizsgára.
Az e-learning rendszerű elméleti képzés előnyei:
A képzések, tananyagok moduláris alapon épülnek föl, figyelembe véve az emberek (tanulók) egyéni – tanulással kapcsolatos – képességeit és készségeit. A képzési forma lehetÅ‘vé teszi és támogatja a saját haladási ütem – egyéni képességen, idÅ‘beosztáson alapuló – megválasztását. Az elektronikus képzések egyik legfontosabb jellemzÅ‘je az interaktivitás. Az oldalak közti navigációtól, a tesztek és feladatok elektronikus kitöltésén át az azonnali kiértékelésig sokféle módon használjuk ki az interaktivitásban rejlÅ‘ lehetÅ‘ségeket. A tananyagok a multimédia adta további lehetÅ‘ségek kihasználásával sokrétű oktatási formát, kompetenciafejlesztést tesznek lehetÅ‘vé. Az e-tanulás nagyszámú tanulóhoz egyidejűleg, egységes követelményrendszer mellett, a tanulás hatékonyságának mérését biztosÃtva tudja eljuttatni az ismeretet, a tudást.
SzakértÅ‘ink az e-learning nyújtotta speciális lehetÅ‘ségeket kihasználva – szakÃtva a több évtizedes hazai gyakorlattal – a nem hivatásos kategóriáknál a tananyagok tematikáját, módszertanát úgy alakÃtották ki, hogy az megfeleljen a fejlett világ (döntÅ‘en az angolszász országok) tudományos és tapasztalati eredményeinek. Ennek köszönhetÅ‘en a közlekedési alapismeretek (KRESZ, műszak, vezetéselmélet) esetében az ismeretanyagok elkülönÃtett oktatása helyett, didaktikailag ezen ismeretek egymásra épülését is bemutatjuk a tanulóknak. Ezen tananyagok vonatkozásában az egyszerűbb ismeretektÅ‘l haladunk a bonyolultabb ismeretek, összefüggések felé. Biztosak vagyunk abban, hogy a valós forgalmi helyzetekben ezen ismeretek együttes alkalmazási képességének kiemelt jelentÅ‘sége van.
A tanulók szemszögéből:
A közúti gépjárművezetÅ‘ képzésekre jelentkezÅ‘ tanulók túlnyomó többsége (a „B†kategóriás képzésre jelentkezÅ‘k 88%-ának életkora 17-25 év között van) magas szÃnvonalon elsajátÃtotta már az informatikai ismereteket (számÃtógép-kezelés, internet használat stb.) és a felmérések szerint igényli és használja is az informatika és az internet által nyújtott lehetÅ‘ségeket, szolgáltatásokat. Az informatikát készség szinten kezelÅ‘k tanulási, ismeretszerzési szokásai megváltoztak és egyre inkább és egyre gyorsuló ütemben az internetes, multimédiás tartalmak felé tolódnak el. MásrészrÅ‘l a közlekedési szakemberek képzéseiben (pl. GKI) résztvevÅ‘ tanulók jelentÅ‘s száma feszes idÅ‘beosztásban, keményen dolgozik. Számukra az e-learning rendszerű képzés szabálykövetÅ‘ magatartás esetén sok esetben az egyetlen választható képzési forma.
A tanulók szemszögébÅ‘l azonosÃtott legjelentÅ‘sebb értékek, sajátosságok összefoglalása:
- jól illeszkedik a tanulók többségének a képzéssel kapcsolatos elvárásaihoz, az ismeretszerzéssel kapcsolatos szokásaikhoz
- a rendszer azonnali visszajelzéseket és kiértékelést, biztosit a tanulók számára és ezáltal, (tekintettel az önellenÅ‘rzÅ‘ tesztek nagy számára) biztosÃtott a megszerzett tudás szintjének folyamatos és objektÃv visszacsatolása
- a már elvégzett tananyagrészek tetszőleges számban újra tanulhatóak, a tesztek tetszőleges számban ismételhetőek
- az e-learning rendszerű képzések kedvező áron érhetőek el